Vad blir det för projektarbete?

Jag har beslutat mig för att göra ett mönster av disketter. Det slog mig när jag tänkte lite på 90-talet, min barndom och min igångkick med datorer. Då var disketter the thing. Jag är medveten om dess begränsningar, marknaden är inte allt för stor om man vill sälja ett mönster med disketter, det gäller att man hittar rätt 90-tals nörd som har samma koppling till dom här fyrkantiga skivorna som jag har.
 
Beroende på hur min tidsplan (som är på G) ska se ut så kommer jag att scanna in/fota ett antal disketter (minst 5 tänkte jag), en och en, och sedan antingen lägga på ett filter i Photoshop så att dom ser lite tecknade ut, vill ha en lite mjukare känsla, eller om jag har mer tid och det passar sig, så kommer jag rita av dessa i Illustrator.
 
 Mönstret kommer endast att bestå av disketter, lager på lager, lite som en stor röra utav dom. Jag vill inte heller ha fyra disketter som upprepar sig i ett "kantigt mönster", utan det ska vara så otydligt som möjligt att se vart mönstret upprepar sig. Helst ska det inte gå alls att se. Inga skarvar och dylikt.
 
Vintage fabric from the 1920s
Ett mönster som upprepar sig, men som har glipor mellan "objekten" (hämtat här)
 
För mig är det här "det säkra kortet", man behöver inte oroa sig för att höger och vänster inte ska passa ihop, men däremot ser man tydligt att mönstret verkligen upprepar sig, och det ska jag alltså inte satsa på (hämtat här)
 
Missoni Home Fabric Dailia #60
Ett mönster där det inte finns någon synlig bakgrund, alltså objekten överlappar varandra, det ska jag försöka mig på, haha dock så är det här inte ett mönster som GÅR RUNT, men hoppas tanken når ut ändå (hämtat här)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback