V. 17, ändring av planer

Jag har bestämt mig för att göra en kjol istället för en klänning, eftersom att jag som bekant inte är så superduktig på den händiga biten (att sy), så tänkte jag förenkla det hela lite. Det finns flera fördelar med att sy en kjol istället för en klänning;
  • Information är mer lättillgänglig, eftersom att kjolar finns i lite lättare modeller, medan klänningar alltid är relativt avancerade på det sättet.

  • Det krävs mindre tyg.

  • Jag behöver inget mönster, bara lite instruktioner (som finns på internet), allt handlar om att räkna ut det hela bra, så kan jag lätt göra mitt egna mönster.

  • Det går fortare och risken för misslyckande är väl sisådär hälften så stor som om jag skulle göra en klänning.
Jag tänkte mig en "fullcirkel"-kjol, alltså, kjolen utgår ifrån två halvcirklar som man redan syr ihop. Om jag då t.ex. sätter mig på golvet eller lägger ut kjolen så blir det en helcirkel.
 
 
En liten snabbskiss som kanske förklarar det hela konceptet av en fullcirkel-kjol lite bättre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback